KURUS

9:49 AM

Lima kali aku tukar pakaian. Semua yang dikenakan di badan sekarang makin tampak tidak cocok. Akhirnya terpaksa sarung seluar yang sedikit londeh dengan baju kemeja biru.

Sesekali bila berjalan, aku betulkan lipatan seluar bawah, aku injak sedikit supaya tidak kotor terpijak kasut. Waktu makan sekarang tak macam dulu, selera aku hilang diragut entah ke mana. Memasak di dapur juga bukan suatu yang aku banggakan sekarang... apa-apa yang berkaitan dengan makan, aku sudah hilang selera.

Sampailah waktu tengah hari tu, tiba-tiba aku bersuara pada teman... jom kita makan kfc?

Waktu kami beratur untuk buat pesanan, kami berborak-borak tentang macam hal, sekali-sekala diselangi tawa kecil kami. tiba-tiba teman aku bertanya...

"Akak tengok kau sekarang ni dah makin kuruslah da... kenapa?"

Aku senyum, dan jawab, "Padanlah kain seluar aku sekarang semua dah longgar...

0 comments

Subscribe