IRREPARABLE BROKEN HEART

2:07 PM

Pernah kah kamu terfikir...

kenapa hati aku kadang tiada punya alasan bagus untuk menjadi terlalu dingin. bila aku hentak dinding tapi tapi buku lima ku pecah, aku hayun badan, tulang tanganku patah, aku menjerit tapi tidak langsung sedap ditadah telinga.

tak, aku takkan pernah beritahu kamu kenapa. sebab ia adalah satu rahsia yang tiada sorang pun tahu kenapa.

bahkan aku sendiri masih sangsi adakah perasaan ini yang harus aku pertahankan sehingga sampai satu hari nanti aku gagal dan bertukar menjadi naga yang keluarkan suara api berjelaga?

perkah kamu terfikir...

dan daripada waktu aku bisu suara, dan muka kita tidak sepadan berbalas senyuman aku bertukar menjadi seorang yang paling riang. semacam beberapa hari yang aku beritahu aku tidak lalu makan dan tidak lena tidur itu cuma satu halusinasi karut yang menjadi selingan drama kehidupan kita.

"Are you okay?"

Yes, I am fine.

aku ada satu rahsia tentang sesuatu yang aku takkan beritahu pada sesiapa pun. sesuatu yang membuatkan aku takkan lagi percaya, sesuatu yang menghancurkan getar kasih jantung aku, yang membuatkan aku lupa siapa kita. dan jangan kamu fikirkan sampai bila kita akan terus begini... jangan! perkara remeh ini bukan untuk kita fikirkan... tapi lebih baik saja kita lupakan.

kita yang kadang dingin dan kadang panas

di sini

we're just slow dancing in this burning room

1 comments

Subscribe