KE MANA KAMU PERGI?

2:56 PM

Ada masa, terdetik di dalam hati. Siapa sebenarnya sahabat kita yang sejati?

Ada masa terdetik, aku tahu siapa sahabat sejati.

Ada masa aku seperti masih mencari-cari orang yang boleh dipanggil sebagai sahabat sejati.

Ada masa langsung tidak terfikirkan semua itu, kerna dirasakan duduk sendiri termangu, tidak bercakap, tidak ketawa dan tidak mendengar lebih baik daripada merapu ditemani orang lain.

Tapi itu adalah detik hati orang-orang yang emo (kata seorang kawan). Kata-kata hati orang yang rasa life sucks, yang rasakan tiada jalan lurus di depan.

Aku tergelak. "Betul jugak!"

Tadi waktu memandu ke pejabat... keluar satu lagu enak dijamu telinga.

"Jika sahabat sejati meninggalkan dirimu
Untuk apa kau bersedih kerna ia pasti kembali"


Aku senyum, Yeup! Kenapa perlu aku bersedih? Kalau benar dia sahabat sejati, pasti dia akan datang kembali. Dan kalau bukan, mungkin aku sudah tersalah buat tafsiran selama ini.


0 comments

Subscribe